Friday, March 4, 2011

nak balik!!!

Rasanya dh dekat sebulan xdekat pon dekat2 jgkla..leh tara tuh? ak x balik rumah...bukan sebab aku xmau balik tapi sebab uitm nie kedekut cuti...nak balik hujung minggu bole ja kalau aku..tp bila aku pikir2 balik dh la penat satu hal...nk beli tiket lagi xmau mahai lak...then kalau dh sampai umah sapa laa nak p amek aku lkat stesen bus dengan masalah dalaman family aku lagi la buat kan aku xmau balik rumah...sebab bila aku balik rumah aku terpaksa tengok muka dia yg sepatotnya menjadi ayah aku tapi xpon...buat semak dalam rumah aku bole la...nasib laa mak aku ada...suma nya aku buat sebab mak aku je sorg2 yang aku ada dan yang paling aku sayang sebab dh xdak org lain lagi yang aku sayang dlm dunia nie melainkan adik beradik aku sendiri...awek??? mmg jauh panggang dari api la bak kata orang tua-tua....mungkin betol ckp kwn2 aku masa belom sampai untuk aku mempunyai someone yang beloh dipanggil kekasih..sapa tak mau ada awek@gf..dibelai selalu ada orang amek berat..aku jeles kot tgk yang mana yang ada awek tuh...duk peluk sakan aihhh...haha..tp tu laa ke arah maksiat pulak..*alim sekejap..ahhaahha..tapi betol laa biala masa ni aku habis kan tok belajar aku dan untuk mak aku...bila sampai masa untuk aku ada..aku akan terima dengan hati yang terbuka insyaAllah.
Dah terlajak sampai mana daaaaa...haaa...tgk mber2 aku rajin gila balik rumah sapa xteringin...tapi kalau balik selalu pon xdak life..balik sebab nk pau duit mak bapak pon xguna jugak sb alasan kau nk balik bukan sebab nk tgk mak ayah kat kampung...bagi aku itula saat paling best dapat sembang dengan mak aku saja! walaupon 'ayah' aku ada tapi rsanya mcm xdak ja...ak pon sbenarnya malas nak amek kisah sgt perangai dia sebab yang penting bagi aku dia jaga mak aku sepanjang aku xdak dan xbuat benda2 yang bole menghangin kan suasana dh cukup bagi aku...walau pun tanggapan aku dekat dia dh betul2 berubah dan bole membuatkan aku hilang respect kat dia...apa pon mak aku tetap jadi keutamaan aku sekarang nie...
aku tunggu jugak masa yang sesuai dalam bulan ni nak balik umah nak jengok maaa...hmm ntilaa tgk date yang sesuai...btw, i feels so happy when suddenly abg aku ckp nk kasi aku sekor keta nie..tp tahla hati aku berat gila nak amek sebab aku taw keta ni makan minyak sedut kaw kaw..problem lak tuh..wlupon abg aku nih mmg ramai kaki la...tp tahla tgkla keadaan mcmana...kalau ak ada keta rasanya bersepah laa minah2 diluar sana leh tarik..bukan nk kata ak ni berpandangan buruk nak diskriminet sapa2 tp zaman skrg nie itula kenyataan nya..zaman berubah manusia berubah...suka tak suka kita terpaksa terima laa jgk....NAK BALIK JUGAK!

No comments:

Post a Comment