Sunday, September 25, 2011

orang selalu cakap...

orang selalu cakap jangan jadi bodoh menangis tok perempuan yang even belom lagi jdi isteri kte....
simpan air mata tok parent n isteri kite...

orang selalu ckp kalau bercinta jangan bagi sepenuh hati kita kat org tuh...sb nti kalau kecewa at least we still have a chance to survive...

orang selalu ckp jgn terlalu berhrap dalam hubungan dan apa jugak yang kita buat.......

tapi hakikatnya bila benda tuh terjadi kat diri kita sendiri baru kita tahu ape rasanya..mmg ckp senang laa pakai air liur segala benda senang je kluar tp bila jadi kat diri sendiri...kau xdpt nk halang dari menahan air mata kau dari keluar walau pon kau tahu apa yang kau buat tuh benda bodoh dalam hidup kau..but those are the things yang kte sendiri xdpt nk elak...soal perasaan ni bukan main-main dan teramat sensitif bagi aku..dan jgk surely tok semua orang sb stiap org yg ada kat dunia ni ada perasaan masing2....

aku sendiri dh alami segala yang aku sebut kat atas...ak sendiri penah rasa teramat bodoh dengan ape yang aku buat tapi bg aku itu bukan la alasan tok aku membalas segala perbuatan org kat aku kepada org lain...ak ingt segala pesan mber2 abg2 segalanya laaaa about life....but as time moves on kdg2 kte xleh nk elak dgn perasaan nie...kte sygkn someone dan benda ni semulajadi fitrah manusia bila dah sayang akn sayang sepenuh hati sebab kat situ keikhlasan kte sebenarnya...and bg diri aku sendiri aku tetap sayang kan DIA walaupon ak tkut aku akn kecewa lagi sekali..yaa aku mengaku ak takut jadi lagi sekali walaupon DIA ok sgt2 skrg dan aku harap sampai bila2 DIA akn tetap menjadi diri Dia seperti mana yang aku kenal skrg nih...dan aku harap DIA sayangkan aku camana aku sayangkan DIA..aku taw hidup ni pendek byk lagi bnda lain yang kta perlu isi...tp this is one part of our life jgk...then aku skrg ni berdoa supaya ap yang dah jadi tuh biala berlalu dan xakan berulang lagi..biala ni yang terakhir kalinya ak hadapi semua dugaan nie...

as for family aku...ak sendiri dh xharap apa2 dari family..now seikhlas hati aku aku hanya MAK ak je tmpt aku nk bergantung sebab since ak darjah 3 ak dh mulai hidup aku dgn sendiri...MAK aku laa tmpt aku segala...dia laa abah n dialaa jgk mak...semuanya dari MAK aku seorang diri aku taw betapa ssh hidup dia and ak ingtkn ak dh xd mslah family but then again mslah nie dtg balik...apa yang ada dalam kepala aku skrg nie...dengan masalah family aku skrg...kalau ak pon ada mslah dengan DIA...mmg ak bole jadi gila mmg bebanan yang berat aku rasa...tpi aku bersyukur skrg sebab...ak dah ad 2 org tmpt aku mengadu...MAK dan DIA...Ak sayang dorg lebih dari aku sayangkan diri aku sendiri...ak kalau bole xnak bagi dorg sedih mcm sebelom nie sb ak tahu kisah hidup 2 org yang amat aku sayang....

benda ni laa yang ajar aku tok hidup dengan lebih kuat..Allah nk uji aku sebab nk selalu ak ingt dgn Nya kerana aku taw aku bukan org yang baek alim segala...tapi ape yang aku buat seikhlasnya tok org2 yang aku sayang...aku xnak lagi tgk dorg menangis selagi aku hidup aku akn cuba yang terbaek tok bahagiakan 2 org yang amat berharga dalam hidup aku..sebab bagi aku,kalau dorg xada sekrg ak tataw ak jadi mcmana.....mmg skrg ak tertekan!sangat2 tertekan..thnx for ur call syg....i love them so much!!!
*MAK...
*DIA...MYLOVE NOORADILA

No comments:

Post a Comment